Weblog over alles wat maar met tuinen te maken heeft zoals; tuindesign, -ontwerp, -architectuur, -meubilair,
-ideeën, -advies, -styling en tuinartikelen









Pagina's

donderdag 22 november 2012

Spinnenvanger...

Niet echt een artikel voor toepassing in de tuin, maar uiteindelijk komen de spinnen wel van buiten naar binnen, helaas....
 
Als ik in de tuin werk doe ik gewoon handschoenen aan en je bent over het algemeen wel bedacht op spinnen en spinnenwebben.

Maar spinnen in huis geven je nou niet echt een waarschuwing, die zitten of rennen er er gewoon ineens. En als je al een beetje bang bent voor spinnen dan zie je ze meestal ook al als eerste en ja als hij eenmaal gespot is dan moet hij weg.

Tissue, stofzuiger, krant, onderkant schoen.. niet de 'veiligste'/beste opties naar mijn mening.

Sinds een paar jaar heb ik een geweldige oplosssing, de bugAway (DE spinnenvanger). Je blijft op veilige afstand en het werkt perfect.

Aan het einde van de steel zit een plastic kelk die je dus op ruim 1,50 meter afstand over de spin plaatst en door het handvat te draaien gaat de kelk dicht en zit de spin gevangen en kun je zelf bepalen waar je de spin vrijlaat.

Op twee strategische plekken in huis heb ik er 1 staan. Er zijn twee versies te krijgen met een kort en lang handvat. Mijn voorkeur gaat uit naar de laatste.
 
Te bestellen bij Vivara. Echt een aanrader! Ook als verjaardagskado voor iemand die bang is voor spinnen, dan is dit namelijk de oplossing.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...