Weblog over alles wat maar met tuinen te maken heeft zoals; tuindesign, -ontwerp, -architectuur, -meubilair,
-ideeën, -advies, -styling en tuinartikelen









Pagina's

maandag 18 juni 2012

Planten/bloemen uit eigen tuin

Gelukkig scheen afgelopen weekend wel het zonnetje even en heb ik een rondje door de tuin gemaakt om de planten te bewonderen.

Kleur is niet weg te denken uit de tuin. Je tuin, hoe klein ook, is een geweldig bezit; je eigen groene paradijsje helemaal naar je eigen smaak om heerlijk in te ontspannen en te genieten van de natuur.

Maak geregeld een rondje door te tuin om de groei van de planten en bloemen te bewonderen ze zijn elke dag weer een beetje anders.

Ik heb foto's gemaakt van een aantal planten die op dit moment prachtige bloemen hebben.

Ik hoop je met mijn foto's te inspireren.





Op de achtergrond van deze prachtige Lavendel staat de Succisella die later in de zomer bloeit met prachtige witte kogeltjes die door zijn eenvoud en rust een hele mooie combinatie vormt met hier de lavendel en de hortensia's en nepeta.



De prachtige Hosta die elke jaar weer mooier en voller wordt met op enkele plekken knoppen en op andere plekken komen
de knoppen al uit tot puur witte bloemen..


De Gillenia vormt mooie bossige planten, het blad is drietallig, rode stengels en de bossige groeiwijze geeft de plant een heesterachtig uiterlijk. De bloei is in  juni-juli maar kan lang aanhouden, naast de rijke bloei van stervormige bloemetjes heeft de Gillenia in het najaar ook een mooie herfstkleur.

De Knautia heb ik dit jaar gepland samen met de Gaura 'Whirling Butterflies', alleen al voor de naam zou je de plant in je tuin willen, de bloemen lijken dan ook op vlinders. De Gaura bloeit ook eerdaags. Deze twee vaste planten vormen een prachtige combinatie en versterken elkaar. Zodra beide in bloei staan zal ik een foto plaatsen.


In mijn tuin heb ik diverse Persicaria's en dan mag de darjeeling red zeker niet ontbreken. Hier heb ik 'm staan in combinatie met de onder andere de Carex.

De Salvia Caradonna combineert hier mooi met het vergrijsde hout en het blad van de Hortensia. Na de bloei de Salvia terugsnoeien voor een tweede bloei!





Groenblijvend siergras met helderwitte bloemen  hier gecombineerd met (uitgebloeide) kievietsbloem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...