Weblog over alles wat maar met tuinen te maken heeft zoals; tuindesign, -ontwerp, -architectuur, -meubilair,
-ideeën, -advies, -styling en tuinartikelen









Pagina's

vrijdag 25 september 2015

Wonderbaarlijke planten

Tijdens onze vakantie in het Zuiden van Amerika hebben wij uiteraard ook de geweldige natuur bewonderd en ons verwonderd over al die onbekende soorten...

Wat daar de gewoonste 'straat'planten zijn (her)kennen wij hier totaal niet of als wij de plant al herkennen dan slechts als kamerplant (de ficus zie je erg veel). Ik kon bij sommige exemplaren maar 1 woord zeggen 'WAUW'.... kijk en ver-/be-wonder.

Helemaal onderaan mijn persoonlijk favoriet... de Kigelia africana, ook wel sausage tree genoemd.

 

palmbomen met zeer bijzondere toppen
 

stukje architectuur/design in het straatbeeld
 
 
prachtig meerstammig

bijzondere toppen hebben deze palmboom
 

even tussendoor.... de hagedissen toveren hier 'halve meloenen' tevoorschijn... ;)
 
 

 mangoboom, zeer veel voorkomende straatboom
 

ficussoort

 soort mij onbekend

 aan de mensen naast deze boom hierboven kun je zien hoe groot deze boom is, zie ook onderstaande close-up. soort mij onbekend

 
 
 
 ficus soort
 
 ficus soort

 palmboom, vanwege snoei groeit er ook varen op...
 
 ficus soort
 
 ficus soort
 
 ficus soort
 
palmboom met weer zo'n bijzondere top
 
 
en als laatste 3 foto's van mijn favoriete boom, mooier ken ik ze niet. De Kigelia africana...
 


 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...